01-09-2022: Nieuw contact persoon

Geachte lezer,

Na 12 jaar met veel plezier te hebben gewerkt als hoofdcoördinator bij Stichting "hou je dak vast” heb ik besloten dat het tijd wordt om deze taken over te dragen aan de volgende generatie, mijn dochter Ninke Tops-Luijters. Zij wordt sinds Februari dit jaar ingewerkt binnen deze taken en is nu klaar om het stokje over te nemen.

Ik zelf blijf werkzaam binnen de stichting als begeleider en coördinator maar niet meer als vast aanspreekpunt.

Bedankt voor de plezierige samenwerking en mochten er nog vragen zijn dan kunnen jullie contact opnemen met Ninke Tops- Luijters.

01-08-2022: We hebben de vacature gevuld

01-06-2022: We hebben een vacature

01-05-2022: We hebben de audit weer positief afgesloten en ons keurmerk behouden.

01-06-2020: We hebben de samenwerking met Samenwerkende Zorgboeren Zuid beëindigd vanwege het feit dat zij kiezen voor zorgorganisaties die werken met ZIN en wij werken met PGB.

23-04-2020: Onze kwaliteit is gecheckt en we kregen mooie complimenten.

2018/2019:
*  In 2018 hebben we een voorlopig keurmerk behaald en in 2019 is de audit geweest waarbij we ons definitieve keurmerk behaald hebben. Onze kwaliteit wordt jaarlijks gecheckt en in 2022 krijgen we weer een audit ter plaatse.

* Het  bakhuis is verbouwd, de muren zijn geïsoleerd, we hebben nieuwe raamkozijnen geplaatst en we hebben 2 nieuwe keukens geplaatst. Nu voldoet de kantine voor de dagbesteding weer aan de eisen van deze tijd.

2017: We hebben ons aangesloten bij Samenwerkende Zorgboeren Zuid en zijn begonnen met het keurmerk Kwaliteit laat je zien van Landbouw en zorg.

15-7-2014 Een drumstel gekregen van vrienden

zomer 2013: Dankzij sponsoring van vrienden en downs-up hebben we onze diergaarde weer uit kunnen bereiden. 2 geiten, 2 Pony's, 2 kangoeroes en 2 herten lopen vrolijk in onze nieuwe wei.

22-09-2012 sponsoring door 1.2.b-fitt

Op zaterdagochtend gaan Robin, Anne, Joey, Rebecca en Mike sporten bij fitnesscentrum 12bfitt. Met veel plezier nemen ze deel aan de "g-les” waarbij in groepsverband op muziek alle spieren aan bod komen.
Het werken op de fitness apparatuur is, hoewel bekend vanuit school geen optie vanwege de grote hoeveelheid prikkels en de 1 op 1 begeleiding die dan nodig zou zijn. Onze wens was dan ook ooit zelf een crosstrainer aan te schaffen voor thuis. In alle rust kan iedereen dan in zijn eigen tempo regelmatig individueel sporten. Vooral in de dagbesteding een grote aanwinst voor de pauzes en lege momenten.
Stil zitten is namelijk voor sommigen geen rustmoment maar vraagt juist een grote inspanning, even bewegen is dan tot jezelf en dus tot rust komen. We waren dan ook erg blij met het telefoontje van 12bfitt waarbij ze vertelden dat onze stichting hun goede doel was tijdens hun Open Dag en vroegen of we een sportieve wens hadden.

Op de dag zelf hebben we een kleine PowerPoint-presentatie gehouden en toen gaf Robin het startsein voor de spinningsponsoring. Veel mensen hebben 1, 2 of zelfs 3 uur gefietst om onze wens te vervullen en daarmee het recordbedrag van 535,70 euro opgehaald.
Het geld is natuurlijk geweldig maar het besef dat zoveel mensen het ons gunnen is helemaal hartverwarmend. We willen dan ook iedereen heel erg bedanken die mee heeft gefietst of gewoon gedoneerd heeft. Speciaal de anonieme sponsor die het bedrag heeft aangevuld tot het benodigde bedrag zodat de crosstrainer binnenkort bij ons afgeleverd wordt. Ook veel dank aan iedereen van de sportschool en speciaal natuurlijk William die ook nog samen met Jacko de crosstrainer is gaan uitzoeken zodat we echt een goede keus konden maken. We weten zeker dat we nu vele jaren plezier zullen hebben van onze crosstrainer.
Voor meer informatie over deze geweldige sportschool: http://www.12b-fitt.nl

01-09-2012 start dagbesteding

Op 1 september zijn Robin, Mike en Anne gestart met 2 dagen werken op onze eigen dagbesteding vanuit het opgeknapte "bakhuis". De voorgaande weken hebben we hard gewerkt en hoewel we nog wel het een en ander af moeten schilderen is het echt een fijne werkplek geworden. Alle activiteiten vinden plaats in of vanuit het bakhuis waardoor het los staat van het wonen.

's Morgens starten we met het doorlezen van hun overdrachtsklappers en nemen we het dagprogramma door. Hierna gaan we eerst voor de dieren zorgen en dan pas voor onszelf met een koffiepauze. De benodigde boodschappen gaan we zelf kopen, we vouwen was, knutselen, zwemmen, werken in de (moes)tuin, koken, krijgen muziekles etc. Het is fijn om te merken dat ze plezier hebben in hun werk al zijn er ook wel eens werkjes die de één of ander minder leuk vindt,maar ja dat heeft toch iedereen wel eens dat hoort nu eenmaal bij werken.